Інгалятары для лячэння астмы могуць павысіць рызыку развіцця пнеўманіі

Пацыенты з бранхіяльнай астмай могуць быць схільныя рызыцы ўзнікнення пнеўманіі, калі яны выкарыстоўваюць інгалятар, папярэджваюць навукоўцы з Універсітэта Макгіл ў Манрэалі.

У ходзе выпрабаванняў спецыялісты прааналізавалі дадзеныя 152412 хворых на астму і прыйшлі да высновы, што рызыка шпіталізацыі пацыентаў змяняўся ў залежнасці ад выкарыстоўванага ў ингаляторах пазіцыі, метадалагічнай і яго дозы. Было ўстаноўлена, што рызыка шпіталізацыі па прычыне пнеўманіі з патэнцыйна смяротным ускладненнем быў на 83% вышэй сярод тых, хто выкарыстаў інгалятар, па параўнанні з тымі, хто гэтага не рабіў. Медыкі адзначаюць, што рызыка быў павялічаны нават пры нізкіх дозах пазіцыі, метадалагічнай, якія змяшчаюцца ў ингаляторах.

Пакуль што эксперты не могуць дакладна сказаць, чаму стэроіды звязаныя з запаленнем лёгкіх у хворых бранхіяльнай астмай. «У той час як ужо было даказана, што павелічэнне рызыкі развіцця пнеўманіі пры выкарыстанні інгаляцыйныя кортікостероідов часта назіраецца пры хранічнай абструктыўная хваробы лёгкіх, аналагічныя даследаванні на пацыентах з астмай яшчэ не праводзіліся», – кажа доктар П'ер Эрнст.